dimecres, 12 d’agost del 2020

Siesta, siesta

El centre de Comarques a les 14:30 és un cementiri de botigues. Tot tancat, tot barrat, sense vida.

M’agradaria saber quan és que els comerciants creuen que la gent que treballem 8 hores al día podem anar a comprar. Suposo que donen per fet que és el dissabte o quan sortim de la feina a última hora de la tarda, frescos com roses, oi?  Sense  cap mena d’estrés per anar  a buscar els fills,  rumiar què fem de sopar etc. Jo que tinc la costum de fer un volt pel centre  de Comarques al migdia, de vegades a les 15h durant la meva pausa per dinar, em moro d’avorriment de veure que  gairebé tots els establiments comercials baixen la persiana durant 4 hores en ple día ( de 13 a 17h!!). Ho trobo d’una absurditat i una manca de visió comercial que per a  mi no té cap sentit. Calculant bé la majoria de comerços que fan aquest horari tan límitat i ridícul tan sols ofereixen 6 hores al dia  perque els seus clients hi puguin anar a comprar. De 10 a 13h i de 17 a 20h. 

O ens adaptem a aquestes reduïdes franges o ens hem de  buscar la vida fora del comerç “tradicional”. Llavors es queixen de que la venda on line els fa mal…

Han pensat en fer entrades de personal esglaonades i tancar només una hora al migdia…? Han pensat en fer torns rotatius? Han pensat en obrir al migdia  per exemple un dia a la setmana...? Perque  estem tan allunyats des països europeus on els horaris comercials i de feina són a la part central del día? 

Altius ens indignem  quan a fora en diuen: “-  Spain, siesta siesta!!” Doncs  mira a Comarques també “siesta, siesta!” I llarga.